Eksportens DNA®

Eksport er svært. I den private sektor formår kun 6% af virksomhederne at eksportere deres varer.

Eksportens DNA® er Danmarks første videnskabeligt beviste og praktiske opskrift på, hvordan virksomheder får succes med eksport. DNA’et er udviklet af Eksportforeningen og Tuborg Research Centre for Globalisation and Firms, Aarhus Universitet, BSS.

Hent folderen om Eksportens DNA®, se video og læs Eksportmagasinet 2015.

Services og fordele

Eksportens DNA® er:

  • Et værktøj, der kortlægger de discipliner, som succesfulde danske virksomheder er særligt gode til vedr. eksport
  • Danmarks første videnskabeligt bevist opskrift på, hvordan virksomheder får succes med eksport
  • Baseret på mange års forskning og datagrundlag fra bl.a. Danmarks Statistiks register over alle danske virksomheder
  • Støttet af Tuborgfondet, og flere end 20 forskere hos Tuborg Research Centre for Globalisation and Firms har arbejdet med kortlægningen.
  • Opdelt i fem temaer: Omkostning, Mennesker, Produktivitet, Netværk og Kvalitet
  • Udviklet i et unikt samarbejde mellem forskning og salg, gennemført at Eksportforeningen og Tuborg Research Centre for Globalisation and Firms, Aarhus Universitet, BSS

Vi har nogle absolutte topperformere med produkter og serviceydelser, der kan klare sig på de internationale markeder. De er langt bedre end den gennemsnitlige danske virksomhed, og de har nogle helt særlige kendetegn. Kendetegn, som viser sig at være afgørende for at klare sig på de internationale markeder.

Professor Philipp Schröder, leder af Tuborg Research Centre for Globalisation and Firms, Aarhus Universitet, BSS.
955 virksomheder er medlem af Eksportforeningen lige nu.
50% Af BNP svarer til få tusinde virksomheders eksportsalg
Procent af virksomheder i den private sektor, der formår at eksportere deres varer: 5-6

Seneste nyt

Mød vores samarbejdspartnere

Logoer Bund EF
Se alle vores samarbejdspartnere