Aktivitet

21.01.2020-31.03.2020

Erfa-gruppe: Marketingstrategi og plan - hvordan udfører jeg i praksis?


Når du har din strategi eller dine fokusområder på plads, er det afgørende, at du får det omsat til en konkret handleplan og får den udført. Men hvordan gør du det, når dagligdagen rammer, og opgaverne vælter ind?

En marketingplan er et afgørende værktøj for dig, der vil skabe værdi med din indsats, men det kan være en udfordring at nå i mål i en travl hverdag. 

Deltag i denne erfa-gruppe, hvor du får et hold af andre marketingansvarlige at sparre med omkring din marketingplan og dine løbende udfordringer. På møderne kommer vi omkring udfordringer som: 

  • Hvordan udvikler, udfører og omprioriterer du løbende din marketingplan?
  • Hvordan kobler du planen til forretningsstrategien?
  • Hvordan involverer du dine kolleger?
  • Hvordan skaber du intern opbakning? 
  • Hvordan holder du fast i din retning? 
  • Hvordan viser du dine resultater og mål internt? 

Forløbet består af tre møder fordelt over foråret, hvor vi sætter vi fokus på dine udfordringer, så du får værktøjer og viden til at løse dem. De øvrige deltagere har ligesom dig fokus på at skabe resultater med deres indsats og har en plan eller konkrete fokusområder, som de arbejder efter. 

Hvordan kører erfa-gruppen?

Gruppen består af max 12 deltagere, og på møderne er indlæg fra eksterne oplægsholdere og sparring blandt gruppens deltagere omdrejningspunktet.

Deltagerne holder på skift oplæg om deres konkrete udfordringer, byder ind med ideer og gode råd og sparrer med hinanden.  

Erfa-gruppen er for dig, som:

  • Er marketingansvarlig og har en fastlagt strategi, retning eller fokusområder for din indsats på marketingfronten.
  • Har koblet din marketingplan til forretningsstrategien eller har gjort dig tanker om, hvordan marketing kan bidrage til at nå virksomhedens mål. 
  • Vil udvikle og skabe resultater med din indsats.
  • Vil sparre med andre og dele ud af egen viden og erfaringer. 

Emner:

Møde 1, 21. januar 2020

Emne: Hvordan sikrer du, at din marketingplan er koblet til strategien, og hvordan udfører du den i praksis samtidig med, at du løbende evaluerer og omprioriterer/optimerer? v/ Julie Østerberg Jakobsen, Head of Marketing and Communications, Logimatic. 

Caseoplæg fra deltagerne.

Møde 2, 25. februar 2020

Emne: Hvordan involverer du dine kolleger og skaber opbakning til din plan fra salg og ledelse, og hvordan måler du på din indsats og viser dine resultater? v/ TBA

Caseoplæg fra deltagerne. 

Møde 3, 31. marts 2020

Emne: Caseoplæg fra deltagerne og sparring 

Deltagermaksimum er 12 personer efter først-til-mølle-princippet.

Vi tager forbehold for ændringer i programmet.

 

TILMELDING

Fakta

Pris

  • Gratis for medlemmer af B2B Marketing.
  • 5.400 kr. for ikke-medlemmer. Alle priser er ekskl. moms.
  • Max en deltager pr. virksomhed.

B2B Marketing er et netværk i Danish Export Association. Hvis du vil deltage gratis, skal din virksomhed være medlem af Danish Export Association og B2B Marketing.

Medlemskab
Er din virksomhed allerede medlem af Danish Export Association? Så kan du blive medlem i B2B Marketing for kr. 5.400 pr. år ekskl. moms. Som medlem af netværket får du blandt andet adgang til gratis erfa-grupper, webinarer og seminarer med hands-on viden og et netværk med andre B2B marketingansvarlige i eksportvirksomheder.

AFMELDINGSGEBYR: 
Framelder du dig senere end en uge før et møde, er der et afmeldingsgebyr på kr. 1.000,-

Sted

Hos deltagerne/Eksportens Hus

Tidspunkt

09.15 - 13.00

Ledige pladser

Der er 3 ledige pladser