Aktivitet

11.03.2019

Motivation og styring af agenter, distributører og datterselskaber på tværs af kulturforskelle - 2019


Sælger du gennem en agent, distributør eller et datterselskab, når din virksomhed skal afsætte produkter på internationale markeder? Og udnytter de i så fald potentialet på eksportmarkedet godt nok?

Du har måske fundet den rigtige samarbejdspartner eller de rigtige datterselskabsansatte, men potentialet bliver først for alvor forløst, hvis disse motiveres og styres på den rigtige måde. 

På dette eftermiddagsseminar vil underviser Jens Lassen gøre dig klogere på, hvordan du systematiserer og strukturerer dit samarbejde og skaber enighed om overordnede mål og forhandling af aftalen. Han vil desuden lægge vægt på, hvilke metoder og redskaber der virker bedst i forskellige kulturer.

Du lærer blandt andet:

  • Hvorfor det er vigtigt at gribe arbejdet med at styre og motivere agenter, distributører og datterselskaber struktureret an på tværs af kulturforskelle.
  • Hvordan du griber arbejdet an i praksis, lige fra at identificere kulturforskellene til at tage hensyn til dem i såvel det overordnede strategiske arbejde som den daglige kommunikation. 

Seminaret er for dig, der:

  • Arbejder med B2B-eksport til dagligt og har kontakt til udenlandske agenter, distributører eller datterselskaber.

Program

13.30: Registering & Networking

14.00: Velkomst
Sebastian Schwarz, Head of Administration & HR, Eksportforeningen

14.05: Vigtigheden af at motivere og styre sit salgsled på det udenlandske marked

  • Agent, distributør, datterselskab – hvornår bruger man hvad?
  • Agenten eller distributøren er fundet – eller datterselskabet etableret – hvad så nu?
  • Hvorfor spiller vores set-up på markedet så stor en rolle i at indfri vore eksportmål?
  • Hvad er risikoen hvis vi ikke har fokus nok på den daglige motivation og styring?     

14.30: Kulturforskelle og deres betydning i motivation og styring af salgsleddet

  • Hvad er kultur og hvor ser man i praksis forskelle fra land til land?
  • Hvilken konkret betydning har kulturforskelle i arbejdet med at motivere og styre agenter, distributører og datterselskaber?   

15:30: Kaffepause & Networking

15.45: Den daglige styring, motivation og udvikling

  • Effektiv opstart af en udenlandsk partner eller et datterselskab
  • Fremgangsmåde ved løbende styring, motivation og udvikling

16.45: Afrunding & Spørgsmål

17.00: Tak for i dag

Underviser

Jens Lassen er eksamineret eksportør og MBA i International Business. Han har 25 års erfaring med eksport på både praktisk og strategisk niveau og driver i dag virksomheden Ekspansion ApS, som rådgiver danske virksomheder om eksport og udnyttelse af det internationale vækstpotentiale 

Tilmelding

Fakta

Pris

990 kr. eksl. moms pr person for medlemmer af Eksportforeningen

1980 kr. for andre

Sted

Eksportforeningen, Eksportens Hus, Lysbrohøjen 24, 8600 Silkeborg

Tidspunkt

13.30 - 17.00

Ledige pladser

Der er 21 ledige pladser