Aktivitet

31.01.2018

Seminar: Del ud af virksomhedens viden og levér brandvarme leads til salg


I dag foretager kunder op til 70 procent af købsrejsen selv, og det er slet ikke sikkert, at de kontakter en sælger, før de er klar til at købe. Ofte foregår en stor del af købsrejsen online via Google og sociale medier. Det kræver, at din virksomhed er til stede og deler ud af jeres faglighed og viden, når kunderne leder efter løsninger på udfordringer online, så I er med i kampen om at være Top of mind hos potentielle kunder, når de er i gang med at beslutte sig for et køb.

På dette seminar kan du lære, hvordan du som marketingansvarlig kan hjælpe virksomhedens sælgere med at opvarme leads. Fx ved at dele spændende indhold via mail flows, vidensartikler, video og meget mere. Du får værktøjer til at sætte indsatsen i system og gå strategisk til opgaven. 

Som sælger kan du lære, hvordan dine marketingkollegaer kan understøtte dig i salgsarbejdet. Fx ved at fodre nye leads med spændende indhold og varme dem op, indtil de er lune, og du overtager for at styre salget i mål.

Du får:

  • Viden om, hvordan du tiltrækker potentielle kunder med fagligt relevant indhold
  • En guide til, hvordan du finder det rette indhold og tilpasser det til dine målgrupper
  • Input til, hvilke kanaler du kan anvende til forskellige typer af indhold
  • Inspiration til at opstille mål og rapportere på din indsats, så konvertering af leads bliver synliggjort i din virksomhed

Efter seminaret har du viden om:

  • Hvordan du kommer i gang med at arbejde med leads
  • Hvordan du planlægger og får dit gode indhold sat i system
  • Hvilken type indhold du kan bruge til at varme dine leads op
  • Hvordan du opnår en højere konvertering på leads igennem en målrettet indsats

Seminaret er for dig, der:

  • Vil gå mere strategisk til værks i arbejdet med leads
  • Vil have konkrete værktøjer og metoder til at planlægge din indsats
  • Vil have erfaringer fra andre og eksempler på, hvordan du kan omsætte jeres viden til brandvarme leads

Program

9.30-9.40: Morgenmad og registrering

9.40-10.15: Networking-øvelse

10.15-11.15: Hvad er inbound, og hvorfor skal du igang – få viden og argumenterne til at komme i gang og en guide, der bringer dig fra planlægning til produktion
v/ Hans Løjborg Appelby, Head of Inbound Sales, mindmill

11.15-12.00: Case: Fortælling fra et inbound-projekt: Fra planlægning til resultat
v/ TBD

12.00-12.45: Frokost og nye pladser

12.45-13.15: Networking-øvelse

13.15-14.15: Konkret indhold, målgruppe og distributionskanaler: Hvilken målgruppe skal have hvilken type indhold i hvilke kanaler – få en step by step guide
v/ Jesper Krusell, Head of Content, Katalysator Kommunikation

14.15-14.30: Kaffepause

14.30-15.15: Mål på din indsats og synliggør værdien internt: Hvordan opstiller du mål for din inbound-indsats, hvad skal du måle på, og hvordan leverer du resultaterne videre i din virksomhed?
v/ Lars Ørhøj, Inbound Manager, Pravda

15.15-15.30: Wrap up og tak for i dag

Vi tager forbehold for ændringer i programmet

Tilmelding

Vi har få pladser tilbage. Send en mail til tanja.hai@dk-export.dk, hvis du vil deltage i seminaret.

Fakta

Pris

795 kr. for medlemmer af Danish Export Marketing Group
1.590 kroner for ikke-medlemmer. Alle priser er ekskl. moms.

Danish Export Marketing Group er et netværk i Eksportforeningen. For at deltage til medlemspris skal din virksomhed være medlem af både Eksportforeningen og Danish Export Marketing Group.

Er din virksomhed allerede medlem af Eksportforeningen? Så kan du blive medlem i Danish Export Marketing Group for kr. 5.100 pr. år ekskl. moms. Som medlem af netværket får du blandt andet adgang til gratis erfa-grupper og seminarer med hands-on viden.

Vil du gerne gå endnu mere i dybden med inbound marketing og udveksle erfaringer med andre medlemmer, som også er godt i gang? I Erfa-gruppen Inbound: Strategi, indhold og resultater kan du få konkret sparring på dine inbound projekter krydret med inspirationsoplæg fra eksperter inden for området.

Sted

Eksportens Hus, Lysbrohøjen 24, Silkeborg

Tidspunkt

9.30 - 15.30

Ledige pladser

Der er 5 ledige pladser

Denne aktivitet har fundet sted.