Aktivitet

20.09.2018

Seminar: Hvordan kommunikerer du med distributører, agenter og datterselskaber i en global virksomhed?


Har din virksomhed udfordringer med at få jeres produkter øverst på listen hos agenter eller forhandlere på internationale markeder? Og er det svært at få dem til at bruge virksomhedens markedsføringsmateriale, så jeres kunder bliver mødt af den samme identitet på tværs af markeder?

Få værktøjer fra andre eksportvirksomheder

Tag med på seminar og få:

  • Inspiration fra andre eksportvirksomheder
  • Indblik i udfordringer og værktøjer 
  • Viden om, hvordan din virksomhed får succes med samarbejdet med forhandlere og agenter
  • Sparring, netværk og videndeling med andre, der arbejder med forhandlere og agenter

Program:

9.30-9.40: Morgenmad og registrering

9.40-10.30: Networking-øvelse

10.30-11.30: Bramidan har 40 forhandlere på en række eksportmarkeder og har fokus på at sikre, at slutkunden bliver mødt af samme identitet på tværs af markederne. Eksportchef Jørgen Lassen fortæller, hvordan Bramidan arbejder med udfordringen og giver sit bud på en model, der har fået 90 procent af forhandlerne til at bruge de samme værktøjer og følge den overordnede linje i markedsføringen.

Jørgen Lassen er eksportchef i Bramidan og er desuden ansvarlig for virksomhedens markedsføring. 

11.30-12.00:   Case og direkte sparring fra salen: Belman A/S sælger igennem et bredt netværk af forhandlere. I dag anvender nogle forhandlere virksomhedens materiale – men langtfra flertallet.

Belman vil gerne arbejde hen imod en mere ensartet profil i markedet blandt andet ved, at forhandlerne anvender virksomhedens marketingmateriale.  Hvordan 'overbeviser' Belman forhandlerne om værdien heraf, hvad skal der til, og hvordan kan man gribe sådan en proces an?

Ann Glargaard Nielsen er Marketing Manager hos Belman A/S. 

12.00-13.00: Frokost og nye pladser

13.00-13.50: Networking-øvelse

13.50-14.20: HSA Systems ApS har forhandlere over hele verden. Få indblik i, hvordan virksomheden arbejder med forhandlernetværket, og hør om udfordringerne ved at samarbejde med mange forskellige kulturer – og hvordan virksomheden arbejder med at pleje relationer og imødekomme kulturforskellene i dagligdagen. 

Christine Louise Dalskov er Marketing Coordinator hos HSA Systems ApS.

14.20-14.35: Kaffepause 

14.35-15.05: DESMI har forhandlere, agenter og datterselskaber over hele verden og arbejder målrettet med at sikre, at virksomhedens produkter er top of mind hos samarbejdspartnerne.

Få indblik i, hvordan DESMI involverer marketing, sælgere og forhandlere i indsatsen, og hør om den effektive business plan med opsætning af mål og aktiviteter samt, hvilke værktøjer DESMI anvender for at motivere forhandlere og agenter.

Hør samtidig om, hvilke planer virksomheden har for at styrke indsatsen i fremtiden.

Karina Poulsen er Marketing Manager hos DESMI A/S. 

15.05-15.15: Wrap up og tak for i dag 

Vi forbeholder os ret til ændringer i programmet.

Fakta

Pris

795 kroner for medlemmer af Danish Export Marketing Group - 1.590 kroner for virksomheder, der ikke er medlem af Danish Export Marketing Group. Alle priser er ekskl. moms

Danish Export Marketing Group er et netværk i Eksportforeningen. For at deltage til medlemspris skal din virksomhed være medlem af både Eksportforeningen og Danish Export Marketing Group. 

Sted

Eksportens Hus, Lysbrohøjen 24, 8600 Silkeborg

Tidspunkt

9.30 - 15.15

Ledige pladser

Der er ikke flere ledige pladser

Denne aktivitet har fundet sted.