Aktivitet

23.01.2019

Seminar: Hvordan markedsfører du virksomhedens tekniske produkter på eksportmarkederne?


Hvordan får du din tekniske kollega i tale? Og hvordan omsætter du kompleks produktviden til relevant markedsføringsmateriale i ord og billeder? Det og meget mere får du svar på ved at deltage i seminar den 23. januar 2019.

Formiddagen er dedikeret til interviewteknik, hvor du bliver rustet til at interviewe dine kollegaer. Du får også konkrete skrivetips og hjælp til vinkling af dit indhold. Om eftermiddagen kan du høre case-oplæg fra virksomheder om, hvordan de har succes med at formidle viden om tekniske produkter med video.

Hvad får du med hjem?

  • Viden om interviewteknik og gode råd til at nedbryde barrierer hos din kilde.
  • Konkrete skrivetips og hjælp til at vinkle og strukturere din tekst, når du fx udarbejder artikler og nyhedsbreve.
  • Eksempler på, hvordan andre B2B-virksomheder arbejder med video i deres markedsføring og inspiration til, hvad du selv kan gøre.

Seminaret er for dig, der:

  • Har brug for journalistiske værktøjer, der kan hjælpe dig, når du interviewer kollegaer og kunder.
  • Gerne vil skrive mere effektivt og målrettet.
  • Vil have sparring fra andre B2B-virksomheder og dele viden om, hvordan I håndterer de udfordringer, der er forbundet med at producere markedsføringsmateriale om tekniske produkter.

Program

9.15-9.30: Morgenmad og registrering

9.30-10.50: Hvordan interviewer du din tekniske kollega, så du kan skrive relevant indhold? Oplægget giver dig input til spørgeteknik og gode råd til, hvordan du nedbryder barrierer og får din tekniske kollega til at dele ud af sin viden. v/ Merete Irner, Kommunikationsrådgiver, Irnerkom. Meretes har mange års erfaring med at interviewe teknikere og fagpersoner.

10.50-11.00: Kaffepause

11.00-12.00: Skriv journalistisk, effektivt og ikke mindst relevant for din modtager. Merete giver gode råd til vinkling af din tekst, skrivetips og hvordan du strukturerer din skriveproces, så du bliver mere effektiv. v/ Merete Irner, Kommunikationsrådgiver, IrnerKom.

12.00-12.30: Networking

12.30-13.15: Frokost

13.15-14.00: Case: Strategi og udvikling af video. Indblik i virksomheden Tantecs videoindsats, der er på vej fra traditionel video til brug af animationer. Hør, hvordan Tantec anvender visuelt indhold, hvad der virker godt, og hvor virksomheden er på vej hen. v/Peter Lund Andersson, Marketing Manager, Tantec.

14.00-14.20: Kaffepause og networking

14.20-14.40: Case og sparring fra salen: Brug video til at vise processer – Julia fra VARO viser eksempler på, hvordan du kan bruge video til at vise de processer, der ikke er synlige, men fx foregår inde i en maskine. Julia vil gerne have sparring fra deltagerne på, hvordan VARO kan videreudvikle på video. v/Julia Geier Nielsen, VARO Machinery.

14.40-15.15: Gruppeøvelse og opsamling i plenum: Hvad gør vi i min virksomhed i dag? Er der noget, som jeg gerne vil gøre anderledes? Hvad tager jeg med hjem fra dagen, som jeg kan omsætte til praksis i min virksomhed?

15.15-15.30: Wrap up, evaluering og tak for i dag

 

Vi tager forbehold for ændringer i programmet 

TILMELDING

Fakta

Pris

795 kroner for medlemmer af Danish Export Marketing Group - 1.590 kroner for virksomheder, der ikke er medlem af Danish Export Marketing Group. Alle priser er ekskl. moms

Danish Export Marketing Group er et netværk i Eksportforeningen. For at deltage til medlemspris skal din virksomhed være medlem af både Eksportforeningen og Danish Export Marketing Group. 

Sted

VARO Specialmaskiner, Sletten 8, 8543 Hornslet

Ledige pladser

Der er ikke flere ledige pladser

Denne aktivitet er udsolgt