Seminar: Marketing skaber leads. Salg skaber loyale kunder

Vil du have opskriften på, hvordan fokus på relationer kan understøtte dit salg og give dig loyale kunder? Og vil du vide, hvorfor samspillet mellem salg og marketing er en af de afgørende ingredienser?

Tidspunkt

08.09.2020

9 - 15.15

Sted

Comwell, Skovbrynet 1, 6000 Kolding

Se kort

Pris

2.175 kr ekskl. moms pr person for medlemmer af Danish Export Association
3.070 kr ekskl. moms i alt for to personer fra samme virksomhed (og medlem af Danish Export Association)

4.350 kr. ekskl. moms pr person for ikke-medlemmer

Head of B2B Marketing Network
Head of B2B Marketing Network June Sejrup +45 6133 9548

Ledige pladser:

40 / 40

B2B Marketing Distributør Seminar September 2018

Så tag med os på en dag, hvor vi dykker ned i værdibaseret salg, arbejder med din virksomheds value proposition og giver dig konkrete råd til, hvordan I kan måle på indsatsen og bedre koble salg og marketing, så I sammen skaber værdi for kunderne og resultater for jeres virksomhed.

På dagen kan du møde Associate Professor Poul von Wowern, som giver dig indblik i fire års forskning inden for værdibaseret salg. Søren Schnedler fra messbar kommer også og fortæller, hvorfor der både er penge og værdi i at styrke samarbejdet mellem salg og marketing. Du får også erfaringerne fra to eksportvirksomheder - Eryks (BIC Electric), som arbejder værdibaseret og Caljan, som er en meget datadrevet virksomhed, hvor marketing og salg arbejder som én sammensmeltet enhed. 

Hvad får du med hjem?

  • Viden om værdibaseret salg, herunder fordele og udfordringer

  • Erfaringer fra virksomheder, som arbejder værdibaseret

  • Indspark til, hvad du selv kan gøre for at skabe mere værdi for kunderne

  • Viden om, hvordan du styrker samarbejdet mellem salg og marketing

  • Inspiration til områder, hvor salg og marketing kan arbejde sammen om kunderne

  • Værktøjer, som kan bruges til at synliggøre den ekstra værdi, kunden får

  • Input til, hvordan du måler på værdien af marketing

  • ”Jeg fik rigtig meget ud af seminaret, og vi har taget nogle af tingene i brug i dagligdagen allerede. Emnet er meget relevant, og oplægsholderne er gode til at formidle det.”
    Morten Trads, Business Development Manager, Airtech A/S, deltager på seminaret i juni 2019
Oplægsholdere
  • [Brug ikke] Poul von Wowern, Værdibaseret salg, VIA University College

    Poul von Wowern, Associate Professor, VIA University College

    Associate Professor på VIA University College og underviser i værdibaseret salg, strategi, innovation og procesoptimering. Poul har igennem de sidste 4 år forsket i værdibaseret salg. Herunder, hvordan virksomheder bedst muligt kan inkorporere dette i deres kommercielle tilgang med en øget bundlinje som resultat. Han har også tidligere arbejdet 7 år som salgschef og har stor international erfaring fra blandt andre A.P. Møller–Mærsk og Grundfos.

    LinkedIn
  • Maj Winther Møller

    Maj Winther Møller, Group Sales Manager, Eryk (tidligere BIC Electric)

    Siden 2014 har Maj arbejdet med internationalt salg hos Eryk i Szczecin, Polen. I dag er Maj Group Sales Manager, bestyrelsesmedlem og medejer af gruppen, hvor hun til dagligt leder salg og marketing på internationalt plan og er ansvarlig for kontraktforhandling med store internationale kunder inden for olie & gas, vindkraft, automation & industri samt bygningsinstallationer.

    LinkedIn
Oplægsholdere
  • Søren Schnedler

    Søren Schnedler, partner i konsulentforretningen messbar

    Søren er kendt for at være knivskarp, når det kommer til at forstå forretning, og har hjulpet et utal af virksomheder med at skabe bedre bundlinjeresultater. Han er ekspert i at hjælpe virksomheder med at gøre dem attraktive for deres kunder. Sørens unikke metode sikrer, at din virksomhed får fokus på sine absolut stærkeste sider i alt, hvad I siger og gør – også uden for marketing- og kommunikationsafdelingen.

    LinkedIn
  • [brug ikke] Karen Duffy 2018

    Karen Duffy, Marketing Manager, Caljan

    Hos virksomheden Caljan er salg og marketing en sammensmeltet enhed, som skaber gode resultater drevet af konkrete mål og data. Karen Duffy deler ud af sine erfaringer og fortæller om fordelene ved at arbejde datadrevet og på tværs af marketing og salg.

    LinkedIn
Der er penge og værdi i at styrke samarbejdet mellem salg og marketing Søren Schnedler, messbar
  • B2B Seminar Foto Godkendt Af Karen

    Hvorfor skal du med?

    Seminaret er relevant for alle i din virksomhed, som har en berøringsflade til kunderne.

    • Salg, marketing og kundeservice, fordi I spiller en større rolle i arbejdet med at udvikle salgsprocessen og skabe værdi for jeres kunder.
    • Topledelsen, da du som CEO er driver for forandringsprocesser og ofte har fokus på nye salgsprocesser, kulturændringer og coaching af medarbejdere.

Program

09:00 – 09.15: Registrering, morgenmad og velkomst

09.15 - 10:15: SÅDAN FÅR DU TILFREDSE KUNDER OG ØGER SALGET. Få konkrete input til, hvordan du og din virksomhed bliver mere værdibaseret i jeres tilgang til salg og markeder. v/Poul von Wowern, Associate Professor, VIA University College

10.15 – 10.45: Kaffepause og networking

10.45 – 11.20: VORES ERFARINGER MED VÆRDIBASERET SALG. Værdibaseret Salg giver sig selv – for det er da meget logisk, at vi skal sælge værdi til vores kunder. Eller er det? For hvilken værdi ønsker din kunde at købe? Hvordan bliver du som sælger opmærksom på dine kunders gemte behov og udfordringer, så du sælger merværdi og rent faktisk hjælper kunden med sine pains?

Maj fortæller om Eryk’s arbejde med værdibaseret salg – hvordan hun og Eryk-teamet har oplevet processen, feedback fra kollegaerne, does and dont’s og hvad fokus skal være fremadrettet. v/ Maj Winther Møller, Sales Manager, Eryk (tidligere BIC Electric)

11.20 – 11.50: MINI-WORKSHOP - VALUE PROPOSITION. Hvad er jeres primære value propositions? Hvilken værdi skaber I for jeres kunder via disse, og hvordan? 
Diskutér med sidemanden og præsentér i plenum.

11.50 – 12.30: Frokost

12.30 – 13:15: DET DER BLIVER MÅLT, BLIVER GJORT – ELLER GØR DET? Alt for få virksomheder måler for alvor på deres salgs- og marketingindsats. Og endnu færre har blik for samspillet mellem marketing og salg. Det kan gøres bedre – ikke mindst takket være den digitale verden, vi lever i.

Hør, hvordan I som virksomhed kan sikre, at begge afdelinger for alvor kobles sammen, så de bidrager til at styrke forretningen. v/Søren Schnedler, partner i konsulentforretningen messbar

13:15 – 13.30: Kaffepause

13.30 – 14.10: DATADREVET SAMARBEJDE SKABER VÆRDI. Hos virksomheden Caljan er salg og marketing en sammensmeltet enhed, som skaber gode resultater drevet af konkrete mål og data. Karen Duffy deler ud af sine erfaringer og fortæller om fordelene ved at arbejde på tværs af marketing og salg. v/ Karen Duffy, Marketing Manager, Caljan

14:10 – 14:30: Kaffepause og networking. Opgave til deltagerne: Skriv tre spørgsmål ned til paneldebatten (forbered to og to)

14:30 – 15:00: Paneldebat med oplægsholderne om dagens emne og med spørgsmål fra deltagerne

15.00 – 15.15: Opsamling og evaluering – tak for i dag

 

Vi tager forbehold for ændringer i programmet.