Seminar: Marketing skaber leads. Salg skaber loyale kunder
Vil du have opskriften på, hvordan fokus på relationer kan understøtte dit salg og give dig loyale kunder? Og vil du vide, hvorfor samspillet mellem salg og marketing er en af de afgørende ingredienser?
Tidspunkt
08.09.2020
9 - 15.15
Pris
2.175 kr ekskl. moms pr person for medlemmer af Danish Export Association
3.070 kr ekskl. moms i alt for to personer fra samme virksomhed (og medlem af Danish Export Association)
4.350 kr. ekskl. moms pr person for ikke-medlemmer
Ledige pladser:
40 / 40
Så tag med os på en dag, hvor vi dykker ned i værdibaseret salg, arbejder med din virksomheds value proposition og giver dig konkrete råd til, hvordan I kan måle på indsatsen og bedre koble salg og marketing, så I sammen skaber værdi for kunderne og resultater for jeres virksomhed.
På dagen kan du møde Associate Professor Poul von Wowern, som giver dig indblik i fire års forskning inden for værdibaseret salg. Søren Schnedler fra messbar kommer også og fortæller, hvorfor der både er penge og værdi i at styrke samarbejdet mellem salg og marketing. Du får også erfaringerne fra to eksportvirksomheder - Eryks (BIC Electric), som arbejder værdibaseret og Caljan, som er en meget datadrevet virksomhed, hvor marketing og salg arbejder som én sammensmeltet enhed.
Hvad får du med hjem?
-
Viden om værdibaseret salg, herunder fordele og udfordringer
-
Erfaringer fra virksomheder, som arbejder værdibaseret
-
Indspark til, hvad du selv kan gøre for at skabe mere værdi for kunderne
-
Viden om, hvordan du styrker samarbejdet mellem salg og marketing
-
Inspiration til områder, hvor salg og marketing kan arbejde sammen om kunderne
-
Værktøjer, som kan bruges til at synliggøre den ekstra værdi, kunden får
-
Input til, hvordan du måler på værdien af marketing
Program
09:00 – 09.15: Registrering, morgenmad og velkomst
09.15 - 10:15: SÅDAN FÅR DU TILFREDSE KUNDER OG ØGER SALGET. Få konkrete input til, hvordan du og din virksomhed bliver mere værdibaseret i jeres tilgang til salg og markeder. v/Poul von Wowern, Associate Professor, VIA University College
10.15 – 10.45: Kaffepause og networking
10.45 – 11.20: VORES ERFARINGER MED VÆRDIBASERET SALG. Værdibaseret Salg giver sig selv – for det er da meget logisk, at vi skal sælge værdi til vores kunder. Eller er det? For hvilken værdi ønsker din kunde at købe? Hvordan bliver du som sælger opmærksom på dine kunders gemte behov og udfordringer, så du sælger merværdi og rent faktisk hjælper kunden med sine pains?
Maj fortæller om Eryk’s arbejde med værdibaseret salg – hvordan hun og Eryk-teamet har oplevet processen, feedback fra kollegaerne, does and dont’s og hvad fokus skal være fremadrettet. v/ Maj Winther Møller, Sales Manager, Eryk (tidligere BIC Electric)
11.20 – 11.50: MINI-WORKSHOP - VALUE PROPOSITION. Hvad er jeres primære value propositions? Hvilken værdi skaber I for jeres kunder via disse, og hvordan?
Diskutér med sidemanden og præsentér i plenum.
11.50 – 12.30: Frokost
12.30 – 13:15: DET DER BLIVER MÅLT, BLIVER GJORT – ELLER GØR DET? Alt for få virksomheder måler for alvor på deres salgs- og marketingindsats. Og endnu færre har blik for samspillet mellem marketing og salg. Det kan gøres bedre – ikke mindst takket være den digitale verden, vi lever i.
Hør, hvordan I som virksomhed kan sikre, at begge afdelinger for alvor kobles sammen, så de bidrager til at styrke forretningen. v/Søren Schnedler, partner i konsulentforretningen messbar
13:15 – 13.30: Kaffepause
13.30 – 14.10: DATADREVET SAMARBEJDE SKABER VÆRDI. Hos virksomheden Caljan er salg og marketing en sammensmeltet enhed, som skaber gode resultater drevet af konkrete mål og data. Karen Duffy deler ud af sine erfaringer og fortæller om fordelene ved at arbejde på tværs af marketing og salg. v/ Karen Duffy, Marketing Manager, Caljan
14:10 – 14:30: Kaffepause og networking. Opgave til deltagerne: Skriv tre spørgsmål ned til paneldebatten (forbered to og to)
14:30 – 15:00: Paneldebat med oplægsholderne om dagens emne og med spørgsmål fra deltagerne
15.00 – 15.15: Opsamling og evaluering – tak for i dag
Vi tager forbehold for ændringer i programmet.