Aktivitet

18.03.2020-18.03.2020

Seminar: Marketing skaber leads. Salg skaber loyale kunder


Vil du have opskriften på, hvordan fokus på relationer kan understøtte dit salg og give dig loyale kunder? Og vil du vide, hvorfor samspillet mellem salg og marketing er en af de afgørende ingredienser?

Så tag med os på en dag, hvor vi dykker ned i værdibaseret salg, arbejder med din virksomheds value proposition og giver dig konkrete råd til, hvordan I kan måle på indsatsen og bedre koble salg og marketing, så I sammen skaber værdi for kunderne og resultater for jeres virksomhed.

På dagen kan du møde Associate Professor Poul von Wowern, som giver dig indblik i fire års forskning inden for værdibaseret salg. Søren Schnedler fra messbar kommer også og fortæller, hvorfor der både er penge og værdi i at styrke samarbejdet mellem salg og marketing. Og så får du indblik i eksportvirksomhederne Eryk (BIC Electric) og Procudans erfaringer med at arbejde værdibaseret.

Hvad får du med hjem?

  • Viden om værdibaseret salg, herunder fordele og udfordringer

  • Erfaringer fra virksomheder, som arbejder værdibaseret

  • Indspark til, hvad du selv kan gøre for at skabe mere værdi for kunderne

  • Viden om, hvordan du styrker samarbejdet mellem salg og marketing

  • Inspiration til områder, hvor salg og marketing kan arbejde sammen om kunderne

  • Værktøjer, som kan bruges til at synliggøre den ekstra værdi, kunden får

  • Input til, hvordan du måler på værdien af marketing

”Jeg fik rigtig meget ud af seminaret, og vi har taget nogle af tingene i brug i dagligdagen allerede. Emnet er meget relevant, og oplægsholderne er gode til at formidle det.”

Fortæller Morten Trads, Business Development Manager, Airtech A/S, som deltog på seminaret i juni 2019.


Tilmeld

Program

09:00 – 09.15: Registrering, morgenmad og velkomst

09.15 - 10:15: SÅDAN FÅR DU TILFREDSE KUNDER OG ØGER SALGET. Få konkrete input til, hvordan du og din virksomhed bliver mere værdibaseret i jeres tilgang til salg og markeder. v/Poul von Wowern, Associate Professor, VIA University College

10.15 – 10.45: Kaffepause og networking

10.45 – 11.20: VORES ERFARINGER MED VÆRDIBASERET SALG. Værdibaseret Salg giver sig selv – for det er da meget logisk, at vi skal sælge værdi til vores kunder. Eller er det? For hvilken værdi ønsker din kunde at købe? Hvordan bliver du som sælger opmærksom på dine kunders gemte behov og udfordringer, så du sælger merværdi og rent faktisk hjælper kunden med sine pains?

Maj fortæller om Eryk’s arbejde med værdibaseret salg – hvordan hun og Eryk-teamet har oplevet processen, feedback fra kollegaerne, does and dont’s og fokus fremadrettet. v/ Maj Winther Møller, Sales Manager, Eryk (tidligere BIC Electric)

11.20 – 11.50: MINI-WORKSHOP - VALUE PROPOSITION. Hvad er jeres primære value propositions? Hvilken værdi skaber I for jeres kunder via disse, og hvordan?
Diskutér med sidemanden og præsentér i plenum.

11.50 – 12.30: Frokost

12.30 – 13:15: DET DER BLIVER MÅLT, BLIVER GJORT – ELLER GØR DET? Alt for få virksomheder måler for alvor på deres salgs- og marketingindsats. Og endnu færre har blik for samspillet mellem marketing og salg. Det kan gøres bedre – ikke mindst takket være den digitale verden, vi lever i. Hør, hvordan I som virksomhed kan sikre, at begge afdelinger for alvor kobles sammen, så de bidrager til at styrke forretningen. v/Søren Schnedler, partner i konsulentforretningen messbar

13:15 – 13.30: Kaffepause

13.30 – 14.10: HVORDAN ÆNDRER DU MINDSET I EN VIRKSOMHED, SÅ ALLE ARBEJDER VÆRDIBASERET? Virksomheden Procudan fortæller om rejsen og de erfaringer, virksomheden indtil videre har høstet i arbejdet med at ændre tankegang og arbejde mere værdibaseret og fokuseret på tværs af hele virksomheden. v/ Adm. Direktør Tommy Højtoft Pedersen og Marketingansvarlig Trine Holm, Procudan

14:10 – 14:30: Kaffepause og networking. Opgave til deltagerne: Skriv tre spørgsmål ned til paneldebatten (forbered to og to)

14:30 – 15:00: Paneldebat med oplægsholderne om dagens emne og med spørgsmål fra deltagerne

15.00 – 15.15: Opsamling og evaluering – tak for i dag

Tilmeld

 

Hvem henvender seminaret sig til?

Seminaret er relevant for alle i din virksomhed, som har en berøringsflade til kunderne.

  • Salg, marketing og kundeservice, fordi I spiller en større rolle i arbejdet med at udvikle salgsprocessen og skabe værdi for jeres kunder.
  • Topledelsen, da du som CEO er driver for forandringsprocesser og ofte har fokus på nye salgsprocesser, kulturændringer og coaching af medarbejdere.

Oplægsholdere:

Poul von Wowern er Associate Professor på VIA University College og underviser i værdibaseret salg, strategi, innovation og procesoptimering. Samtidig har han igennem de sidste 4 år forsket i værdibaseret salg. Herunder hvordan virksomheder bedst muligt kan inkorporere dette i deres kommercielle tilgang med en øget bundlinje som resultat.

Poul har også tidligere arbejdet 7 år som salgschef og har stor international erfaring fra blandt andre A.P. Møller–Mærsk og Grundfos.

Maj Winther Møller, Group Sales Manager hos Eryk (tidligere BIC Electric)
Siden 2014 har Maj arbejdet med internationalt salg hos Eryk i Szczecin, Polen.

I dag er Maj Group Sales Manager, bestyrelsesmedlem og medejer af gruppen, hvor hun til dagligt leder salg og marketing på internationalt plan og er ansvarlig for kontraktforhandling med store internationale kunder inden for olie & gas, vindkraft, automation & industri samt bygningsinstallationer.

Søren Schnedler, partner i konsulentforretningen messbar

Søren er kendt for at være knivskarp, når det kommer til at forstå forretning, og har hjulpet et utal af virksomheder med at skabe bedre bundlinjeresultater.

Søren er ekspert i at hjælpe virksomheder med at gøre dem attraktive for deres kunder. Hans unikke metode sikrer, at din virksomhed får fokus på sine absolut stærkeste sider i alt, hvad I siger og gør – også uden for marketing- og kommunikationsafdelingen.

Tommy Højtoft Pedersen, adm. direktør/ejer og Trine Holm, Marketingansvarlig, Procudan 

Virksomheden Procudan har i mange år arbejdet med en værdifokuseret tankegang og i forlængelse heraf en digital transformation. Procudans mission er at “Udvikle værdi i fællesskab”.

Fakta

Pris

Deltagelsesgebyr:

2.175 kr ekskl. moms pr person for medlemmer af Danish Export Association - 3.070 kr, hvis I kommer to fra samme virksomhed.

4.350 kr. ekskl. moms pr person for ikke-medlemmer

Sted

IBA, Smart Academy, Havneparken 1, 6000 Kolding

Tidspunkt

9.30 - 15.30

Ledige pladser

Der er 14 ledige pladser