Aktivitet

06.06.2018-06.06.2018

Seminar: Sådan bruger du data til at optimere din virksomheds salg og markedsføring

I dette seminar lærer du at koble data med din virksomheds salg og markedsføring og bruge dem aktivt til at kvalificere leads og målrette indhold.

Du får viden om:

  • Hvilke data du kan finde og hive ud af dine eksisterende systemer, og hvilken indsigt de kan give dig i fx demografi og interesser hos din målgruppe

  • Hvilke data du må indsamle, og hvordan du bliver på den rigtige side af loven

  • Hvordan du indarbejder og bruger data til at nedbryde muren mellem marketing og salg

  • Case fra B2B-virksomhed med konkrete tips og gode råd til, hvordan du griber data-arbejdet an

9.30-9.40:       Morgenmad og registrering 

9.40-10.15:     Networking-øvelse

10.15-11.15:   Hvilke data kan du finde og hive ud af dine eksisterende systemer som CRM, ERP eller Excel, og hvordan samler du data til brugbare insights i dine salgs- og marketingaktiviteter? Datadrevet forretningsudvikling er vejen frem, og du kan bruge data til at træffe de rigtige beslutninger -både når det omhandler at finde nye kunder eller at afdække, hvorfor kunder forlader jer? v/ Martin Funch Jensen, Key Account Manager, Bisnode

11.15-12.00:   Data protection: Hvilke data må du indsamle hvor, og hvordan håndterer du indsamlingen for at blive på den rigtige side af loven? v/ Indira Beckovic, Advokatfuldmægtig, ADVODAN

12.00-12.45:   Frokost og nye pladser

12.45-13.15:   Networking-øvelse 

13.15-14.15:   Hvordan indarbejder og bruger du data til at nedbryde muren mellem marketing og salg? Med det rette værktøj og en metodisk tilgang til content marketing kan du omsætte dit værdifulde indhold til konkrete leads og servere brandvarme ringeemner til salgsafdelingen. v/ Casper Svoldgaard, Digital rådgiver, Publico Kommunikation

14.15-14.30:   Kaffepause

14.30-15.15: Case: Konkrete tips og gode råd til, hvordan du griber data-arbejdet an. K2 Management har blandt andet brugt kvalitative interviews til at kortlægge personas og kunderejse i forbindelse med udvikling af nyt website. Få indblik i maskinrummet og hør, hvordan indsigterne har bidraget indtil nu, og hvordan virksomheden arbejder med at identificere og konvertere leads i samarbejde mellem salg og marketing. v/ Michael Holm, Chief Marketing Officer, K2 Management A/S

15.15-15.30:  Wrap up og tak for i dag 

Fakta

Pris

795 kroner for medlemmer af Danish Export Marketing Group - 1.590 kroner for virksomheder, der ikke er medlem af Danish Export Marketing Group. Alle priser er ekskl. moms

Danish Export Marketing Group er et netværk i Eksportforeningen. For at deltage til medlemspris skal din virksomhed være medlem af både Eksportforeningen og Danish Export Marketing Group. 

Sted

Comwell Kolding, Skovbrynet 1, 6000 Kolding

Tidspunkt

9.30 - 15.30

Ledige pladser

Der er 6 ledige pladser

Denne aktivitet har fundet sted.