Aktivitet


Vil du have opskriften på, hvordan fokus på relationer kan understøtte dit salg og give dig loyale kunder? Så tag med på seminar den 19. juni, hvor du får værktøjer til at arbejde med værdibaseret salg og kan lære af andre eksportvirksomheders erfaringer.

Den skarpe konkurrence på eksportmarkederne øger behovet for, at din virksomhed kan differentiere sig på andet end pris. Men hvordan griber du det an?

Det får du flere konkrete bud på fra dagens oplægsholdere – både i form af teori, værktøjer og hands on erfaring. Vi afslutter dagen med en paneldebat, hvor oplægsholderne samler op på dagens pointer og svarer på dine spørgsmål.

Program

09:15 – 09.30: Registrering, morgenmad og velkomst

09.30 - 10:45: SÅDAN FÅR DU TILFREDSE KUNDER OG ØGER SALGET. Få konkrete input til, hvordan du og din virksomhed bliver mere værdibaseret i jeres tilgang til salg og markeder. Poul von Wowern tager dig igennem de 9 trin på vejen til værdibaseret salg, som skaber højere bundlinje, mere tilfredse kunder og ikke mindst større markedsandele. v/Poul von Wowern, Associate Professor, VIA University College

10.45 – 11.00: Kaffepause

11.00 – 12:15: DET DER BLIVER MÅLT, BLIVER GJORT – ELLER GØR DET? Alt for få virksomheder måler for alvor på deres salgs- og marketingindsats. Og endnu færre har blik for samspillet mellem marketing og salg. Det kan gøres bedre – ikke mindst takket være den digitale verden, vi lever i. Søren Schnedler fortæller om, hvordan I som virksomhed kan sikre, at begge afdelinger for alvor kobles sammen, så de bidrager til at styrke forretningen. v/Søren Schnedler, partner i konsulentforretningen messbar

12:15 – 13:00: Frokost

13:00 – 13.45: CASE: HVORDAN SKABER VI VÆRDI FOR KUNDERNE? Virksomheden Fiberline er i gang med en rejse mod en mere værdibaseret tilgang, hvor fokus er på historien bag produktet og den merværdi, kunden oplever. Torben Rønlev fortæller om den marketingindsats, der går forud for et salg, og hvordan virksomheden har oplevet en gradvis sammensmeltning af salg og marketing især i arbejdet med kunder og leads. Hør også om de muligheder og udfordringer, som virksomheden er stødt på undervejs. v/Torben Rønlev, VP Building and construction, Sales & Marketing, Fiberline

13:45 – 14:15: Kaffepause og networking. Opgave til deltagerne: Skriv tre spørgsmål ned til paneldebatten

14:15 – 15:15: Paneldebat med oplægsholderne om dagens emne og med spørgsmål fra deltagerne

15.15 – 15.30: Opsamling og evaluering på dagen

TILMELDING

Hvad får du med hjem?

  • Viden om værdibaseret salg, herunder fordele og udfordringer
  • Erfaringer fra virksomheder, som arbejder værdibaseret
  • Indspark til, hvad du selv kan gøre for at skabe mere værdi for kunderne
  • Inspiration til områder, hvor salg og marketing kan arbejde sammen om kunderne
  • Værktøjer, som kan bruges til at synliggøre den ekstra værdi, som kunden får

Hvem henvender seminaret sig til?

Seminaret henvender sig til dig, som arbejder i salg eller marketing – eller måske sidder i en rolle, hvor du varetager begge funktioner. Værdibaseret salg involverer nemlig alle i virksomheden, der har berøring med kunden, om det så er via salgsmøder og forhandlinger, support eller kommunikation via hjemmeside, nyhedsbreve og salgsmateriale.

Oplægsholdere

Poul von Wowern har igennem de sidste 3 år forsket i værdibaseret salg og underviser i dag på VIA University College. Han har tidligere arbejdet 7 år som salgschef og har stor international erfaring fra blandt andre A.P. Møller–Mærsk og Grundfos.

Søren Schnedler er ekspert i at hjælpe virksomheder med at gøre sig attraktive for sine kunder. Hans unikke metode sikrer, at din virksomhed får fokus på sine absolut stærkeste sider i alt, hvad I siger og gør – også uden for marketing- og kommunikationsafdelingen.

Torben Rønlev har en lang karriere bag sig inden for marketing og branding. I dag er han ansvarlig for forretningsområdet Building & Construction hos Fiberline og driver salgs og marktingindsatsen for dette område.

 

Fakta

Pris

Deltagelsesgebyr:

1.980 kr ekskl. moms pr person for medlemmer af Eksportforeningen - 2.775 kr, hvis I kommer to fra samme virksomhed.

3.960 kr. ekskl. moms pr person for ikke-medlemmer

Sted

Eksportens Hus, Silkeborg

Tidspunkt

9.30 - 15.30

Ledige pladser

Der er 19 ledige pladser