Aktivitet

31.03.2020-31.03.2020

Webinar: Få overblik over tilskudsreglerne for medicinsk udstyr i Frankrig, og optimer din go-to-market strategi

Frankrig er et af de store lande i Europa, med et massivt markedspotentiale og mange forretningsmuligheder for medtech virksomheder.

Frankrig er dog også et ”skræmmende” marked, hvor sproget, bureaukratiet og en vis konservatisme for mange virker som uoverkommelige udfordringer.

Forståelsen af disse kulturbetingede udfordringer er det første skridt i retning mod en løsning. Dette er formålet med webinaret, som adresserer en af de vigtige brikker mhp. at bygge en vindende go-to-market strategi: Tilskudsreglerne for medicinsk udstyr.

Tilskudsreglerne er bureaukratiske og indviklede, men ikke desto mindre er der en stuktur i det og flere identificerbare ruter.

Under webinaret vil direktør i MediFransk, Frédéric Bernard, gennemgå disse ruter, som kan have en betydning for virksomhedernes udviklingsprojekter, herunder planlægning af kliniske studier og RA-strategien.

Webinaret er for dig, der:

  • Har CE mærket medicinsk udstyr, og ser Frankrig som et vigtigt vækstmarked.
  • Arbejder med udviklingsprojekter og vil vide, hvad man skal være opmærksom på, mhp. at få den bedste prissætningsmulighed i Frankrig.
  • Har ansvar for Regulatory Affairs eller Health Economy og vil vide mere om tilskudsreglerne for medicinsk udstyr i Frankrig.
  • Har ansvar, direkte eller indirekte, for det franske marked, og vil vide mere om det franske tilskudssystem for medicinsk udstyr.

Efter webinaret har du viden om:

  • Tilskudssystemet for medicinsk udstyr til personlig brug og for udstyr som anvendes på hospitaler i Frankrig.
  • De krav, som produkterne skal opfylde, for at komme på listen over tilskudsberettigede produkter (LPPR).
  • De procedurer, som skal følges, den dokumentation som skal afleveres og de forskellige instanser, som virksomheden/distributøren skal samarbejde med.
  • De aspekter, som man bør tage i betragtning, når man laver sin strategi for kliniske studier, så resultaterne kan bruges i relation til det franske marked.

Oplægsholder: Frédéric Bernard

Frédéric er franskfødt og flyttede til Danmark som 27-årig. Han har mere end 20 års international erfaring fra forskellige medtech virksomheder i Danmark, i lederstillinger indenfor QA/RA, R&D, forretningsudvikling, marketing og salg.

I november 2019, startede han sin egen konsulentvirksomhed, MediFransk, med det formål at hjælpe danske medtech virksomheder med at optimere deres samarbejde med franske forretningspartnere. Frédéric arbejder operationelt, taktisk og strategisk over hele værdikæden, og hjælper virksomheder med at nedbryde de kulturbetingede barrierer for at få succes på det franske marked.

Du kan læse mere om Frédéric her.

Tilmeld

Fakta

Pris

Gratis

Sted

Online

Tidspunkt

10:00 - 11:00

Ledige pladser

Der er 7 ledige pladser