06.03.2018

Vedholdenhed og en hjælpende hånd fik kolleger med på webprojekt

Julia Geier Nielsen arbejder med international marketing hos VARO A/S – en mellemstor virksomhed, der fx fremstiller maskiner til fødevareindustrien. Julia sidder alene med marketingansvaret, og hun har blandt andet erfaring fra et webprojekt under huden. Få indblik i hendes viden og udfordringer her.
Julia Geier Nielsen, International Marketing, Varo A/S Julia Geier Nielsen, International Marketing, Varo A/S

Hvad er din rolle i VARO?

Jeg har det primære ansvar for markedsføring og leadgenerering i både vores koncern og datterselskab. En af mine opgaver er at sætte den overordnede marketingsstrategi for koncernen samt den praktiske udførelse af denne – både online og offline.   

Hvad driver dig i dit arbejde?

Jeg brænder for at være med til at udvikle markedsføringen hele vejen fra lille idé til færdigt projekt. Da jeg sidder alene på marketingskansen, har jeg mange forskellige opgaver, og det giver rigtig meget afveksling i mit arbejde. Det motiverer mig, at der er plads til at udforske de mange muligheder inden for mit felt, og at jeg har opbakning fra ledelsen til at gennemføre de aktiviteter, som jeg kan se muligheder i.

Hvilke markedsføringsopgaver fokuserer I på lige nu?

Leadgenerering via online markedsføring. Det vil sige SEO, hjemmesideoptimering, videomarkedsføring og AdWords. Lige nu er vores strategi at være til stede online, når vores målgruppe søger efter en løsning på en udfordring eller en konkret automatiseret maskinløsning.

Hvilke udfordringer står din virksomhed overfor i øjeblikket?

Vi fokuserer meget på leadgenerering lige nu. Det vil sige, hvordan vi får nye besøgende ind i vores kanaler. Men vi mangler input til, hvordan vi kan pleje de potentielle kunder, som ikke bliver til leads eller kunder her og nu.

På hvilke områder kan du give sparring fra dig?

  • SEO
  • Hjemmesideopdatering
  • Video

Hvad kunne du tænke dig at få sparring fra netværket på?

  • Personaer
  • Kunderejsen
  • Pre-messe markedsføringskampagner

Kan du give et eksempel på en konkret udfordring, og hvordan du løste den?

Vi har for nyligt implementeret en ny hjemmeside for vores datterselskab, som har været et hængeparti i nogle år. Der var mange kolleger, der skulle bidrage med indhold, og nogle var mere eller mindre modvillige til at yde deres del. Her var nøglen en blanding af at være insisterende, tilbyde konkret hjælp, indgå enkelte kompromisser og yde tilpas pres på mine kolleger. Jeg fik meget ros undervejs for at stå fast – uden at træde nogen over tæerne. En proces som jeg har lært meget af, og som helt sikkert også kan komme mig til gode i andre situationer.

Vil du dele viden med Julia?

Så tag fat i hende på LinkedIn. Find hendes profil HER